درباره موشن گرافیک

خدمات موشن گرافیک کارنگ

موشن گرافیک

 موشن گرافیک بسیار به انیمیشن شبیه است، با این تفاوت که انیمیشن داستانی است و به شخصیت‌های داستان می‌پردازد.

اما موشن گرافیک بیشتر به جنبه‌های سمبولیک تمرکز دارد و کاربرد آن در برند‌سازی و تبلیغات است و از انیمیشن در سینما استفاده می‌شود.

موشن‌گرافیک در حال حاضر یکی از پر‌طرفدارترین رشته‌های هنر دیجیتال می‌باشد( علم استانداردی است که بصورت حرفه‌ای در برگیرنده نرم‌افزارهای مهم است).

در گرافیک متحرک ابتدا باید یک طرح گرافیکی کامل در نرم افزارهای طراحی مانندایلاستراتور یا فتوشاپ   در لایه‌های مجزا طراحی کرد و سپس از آنها در نرم‌افزارهایی چون افترافکتیا اپل موشن استفاده کنیم تا بتوانیم آنها را در TimeLine خروجی نهائی انیمیشن رندر بگیریم.

تاثیر Motion Graphic در دنیای هنر و تصویر چگونه است؟

یکی از موارد مشهوری که می‌توان به کاربرد این حرفه در آن اشاره کرد، تیتراژ اولیه فیلم معروف روانشناسی هیچکاک است. در سکانس اولیه، تصاویر متحرک گرافیکی به واسطه موشن گرافیک ساخته شده است. در اینجا می‌توان به عمق تاثیر موشن گرافیک پی برد
حرکت گرافیکی در واقع راهی برای برقراری یک ارتباط عمیق‌تر و زیبا‌تر با بیننده محسوب می‌شود و از طریق آن می‌توان به داستان مورد نظر عمق بخشید. در کنار این گرافیک متحرک، با افزودن کمی داستان و اضافه شدن یک موسیقی زیبا و صدا‌گذاری جذاب، این ویدئو‌های خلق شده می‌توانند یک پیام به خصوص را به ما منتقل کنند.

کاربرد موشن گرافیک در دنیای هنر

کاربرد موشن گرافیک در دنیای هنر و تصویر بسیار گسترده است. به دلیل همین تاثیر شگرف و عمیقی که این برنامه دارد، روز به روز دامنه فعالیت و کاربرد آن نیز گسترش می‌یابد. اکثرافراد در هر حرفه‌ای که از این برنامه استفاده می‌کنند، از آن برای انتقال پیام خود در قالب فیلم و تصویر استفاده می‌کنند.
به زمان‌هایی دور‌تر ازاختراع مدیا‌های الکترونیکی، زمان‌هایی در قرن هجدهم که فلیپ بوک‌ها ظاهر شدند و به کمک آن‌ها تصاویر به صورت متحرک نمایان می‌شدند.
اما به صورت حرفه‌ای از زمان ظهور گرافیک سینمایی، موشن گرافیک نیز کار خود را آغاز کرد. در ادامه با پیشرفت صنعت سینما و تکنولوژی‌های تصویر‌سازی، آثار گرافیکی متحرک متعددی خلق شدند.

از موشن‌گرافی در چه زمینه‌هایی استفاده می‌شود؟

همان‌طور که گفته شد، طیف کارایی و استفاده از این قابلیت بسیار گسترده است و افراد حرفه‌ای زیادی در زمینه‌های مختلف از مزیت‌ها و قابلیت‌های این برنامه بهره می‌برند.

یکی از مهم‌ترین زمینه‌های کاربرد این برنامه در صنعت سینما، تلویزیون و فیلم‌سازی است.در این حوزه برای طراحی تیتراژ‌های جذاب و افزودن تصاویر متحرک به فیلم از این برنامه استفاده می‌شود.

در راستای افزودن جلوه‌های بصری منحصر به فرد نیز می‌توان از این قابلیت بهره برد. کاربرد موشن‌گرافیک در دنیای تصویر و رسانه بسیار گسترده است.

مورد دیگر استفاده از این قابلیت، در تولید و طراحی وب‌سایت‌های مختلف است. طراحان وب‌سایت به صورت وسیع از موشن‌گرافیک استفاده می‌کنند تا تصاویر متحرک جذابی را برای انتقال پیام وب‌سایت خود طراحی و تولید کنند.
بازاریابی و تبلیغات نیز یکی دیگر از زمینه‌های استفاده از موشن‌گرافیک است. در طراحی کاراکترهای کارتونی و ساخت انیمیشن‌ها نیز می‌توان از هنر موشن گرافیک بهره برد.
در زمینه‌های متعدد طراحی و انجام کار‌های گرافیکی مانند تولید ویدئو‌ها و محتوا‌های شبکه‌های اجتماعی، استیکر‌های متحرک و غیره می‌توان از این تکنیک استفاده کرد.

راهنمای استفاده از خدمات طراحی و ساخت موشن گرافیک و کلیپ‌های تبلیغاتی

• دوستان عزیز می‌توانند نمونه‌های مشابه طراحی و ساخت موشن گرافیک به صورت (موشن گرافیک، ویدئو موشن، استاپ موشن با عکاسی، اینفو موشن، لوگو موشن) که مد نظر دارند برای همکاران ما ارسال کنند تا با توجه به نمونه‌های مشابه نمونه شما طراحی و ساخته شود. شما عزیزان می‌توانید برای تولید و ساخت موشن گرافیک خود از آپشن‌هایی چون (طراحی کارکتر‌های احتصاصی، طراحی بک گراند و اشیا، گوینده صدا آشنا، گوینده اضافی) با هزینه مازاد جهت طراحی استفاده کنید.
• آژانس دیجیتال مارکتینگ هم سایت، با توجه به موضوع کاری شما با توجه به رقیب‌شناسی با ایجاد یک سناریو خلاقانه در زمینه ساخت موشن گرافیک در کنار شما خواهد بود.
• شما می‌توانید جهت طراحی و ساخت موشن گرافیک به صورت (موشن گرافیک، ویدئو موشن، استاپ موشن با عکاسی، اینفو موشن، لوگو موشن) را طراحی کنید.
• در ساخت موشن تمامی ‌موارد صداگذاری و موزیک انجام می‌شود و می‌توانید بین گوینده‌های پیش فرض بین مرد و زن یکی را انتخاب نمایید.
• فایل موشن گرافیک تحویل شما داده خواهد شد و در آینده امکان ویرایش آن نیز وجود دارد.
• کارشناسان هم سایت تمامی‌ هماهنگی‌های لازم را برای شما انجام خواهند داد.

• حداقل سفارش برای طراحی و ساخت باید ۶۰ ثانیه باشد.

مزیت‌های موشن گرافیک

• انتقال مفاهیم به بهترین نحو ممکن.
• مخاطب را تحت تأثیر قرار می‌دهد.
• وارد بازاریابی ویدئویی می‌شوید.
• هزینه بسیار کمتر از تیزرهای واقعی با فیلمبرداریست.
• در بازاریابی شبکه‌های اجتماعی بسیار به شما کمک می‌کند.
• کیفیت آموزش را بسیار بالا می‌برد.
Share:

آخرین دیدگاه‌ها